دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
تمام کتاب‌های حوزی به‌روز و استاندارد درسی دریافت کرده‌اند

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد گفت: در برنامه جدید آموزشی حوزه که به آن نظام جدید گفته می‌شود، هدف‌گذاری انجام شده و کتاب‌ها دارای پرسش و طرح درس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از کاشان، اظهار داشت: در برنامه جدید آموزشی حوزه که به آن نظام جدید گفته می‌شود، هدف‌گذاری انجام شده و کتاب‌ها دارای پرسش و طرح درس است.

وی افزود: برای برنامه جدید آموزشی حوزه، نظرها و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، استادان، طلاب و کارشناسان آموزش ملاحظه شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال پیش برنامه جدید آموزشی نوشته شد که روی این برنامه ۲۰ سال مطالعه و بررسی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه جدید آموزشی حوزه با توجه به نیازهای زمان و مسائل پیش آمده جدید در سطح ۱ پی‌ریزی شد که البته پس از آن ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد تصریح کرد: برنامه جدید آموزشی حوزه، قرآن‌محور، حدیث‌محور و کتاب‌ها و منابع درسی نیز بر اساس حرکت و سیر از اجمال به تفصیل به صورت پلکانی بر پایه تدوین سرفصل‌ها نوشته شده است.

وی ابراز کرد: کتاب‌های حوزوی پیش از این فاقد سرفصل بودند، اما اکنون چینش موضوع‌ها بر اساس نیاز و سطح مخاطب می‌باشد، یعنی در این کتاب‌ها و منابع سطح سیکل از سطح دانشجو هم از لحاظ حجم درس‌ها، ساعات و هم از نظر منابع، متفاوت دیده شده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: دروس اختصاصی و حجم درس‌ها در برنامه آموزشی جدید حوزه متناسب‌سازی و در دوره‌های ۵ و ۶ ساله تدوین شده است.

وی با تأکید بر لزوم فراگیری برنامه آموزشی جدید، یادآور شد: درخت‌واره دانشی حوزه نیز که برای آن حدود ۴۰۰ رشته، گرایش و رویکرد تعریف شده بر اساس این برنامه پی‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، ادامه داد: تمامی سرفصل‌ها و عناوین اصلی درخت‌واره دانشی حوزه‌های علمیه به تصویب رسیده که ۱۷۰ سرفصل آن شامل رشته، گرایش و رویکرد در سه مقطع سطوح ۲، ۳ و ۴ تدوین و در دست اجرا و بقیه نیز در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای اجراست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha